SWAP zacisków hamulcowych Audi A5 to modernizacja układu polegająca na wymianie seryjnych hamulców na większe zestawy – od 288 mm po 345 mm, 356 mm czy 380 mm. Pasuje do generacji A5 8T (2007–2016) oraz A5 F5 (od 2016). Dzięki temu poprawisz skuteczność hamowania, zwiększysz odporność na przegrzewanie i nadasz autu sportowy charakter. W ofercie dostępne są także zaciski Brembo i RS oraz malowanie zacisków w palecie RAL.

Pierwotna cena wynosiła: 3 500,00 zł.Aktualna cena wynosi: 3 200,00 zł.
Pierwotna cena wynosiła: 3 400,00 zł.Aktualna cena wynosi: 3 200,00 zł.
4 500,00 
Pierwotna cena wynosiła: 5 200,00 zł.Aktualna cena wynosi: 5 000,00 zł.

Co to jest SWAP zacisków w Audi A5?

SWAP zacisków to wymiana standardowych hamulców na większe zestawy (np. 288 mm345/356/380 mm), aby poprawić skuteczność, odporność na przegrzewanie i wygląd auta.

Do jakich modeli pasują zestawy SWAP hamulców Audi A5?

Zestawy pasują do Audi A5 8T (2007–2016) oraz A5 F5 (od 2016). W zależności od wersji silnikowej i felg stosuje się różne rozmiary tarcz i zacisków.

Jakie średnice tarcz są popularne w SWAP Audi A5?

Najczęściej wybierane rozmiary to: 288 mm, 320 mm, 345 mm, 356 mm oraz 380 mm. Im większa tarcza, tym większy moment hamowania i lepsze chłodzenie.

Czy większe hamulce poprawiają bezpieczeństwo w A5?

Tak – większe hamulce zwiększają odporność na przegrzewanie i poprawiają stabilność hamowania przy dużych prędkościach oraz dynamicznej jeździe.

Czy tarcze 345 mm mieszczą się pod felgami 18” w Audi A5?

Najczęściej 345 mm mieszczą się pod felgi 18”, ale przy 356–380 mm zalecane są felgi minimum 19”.

Pełna vs. wentylowana tarcza – co wybrać?

Tarcze wentylowane lepiej odprowadzają ciepło i redukują ryzyko fade’u. Tarcze pełne są tańsze, ale mniej wydajne w aucie klasy premium jak A5.

Jakie korzyści dają zaciski Brembo i RS w Audi A5?

Zaciski Brembo/RS zapewniają równomierne rozłożenie nacisku, lepszą modulację, sportowy wygląd i wyższą skuteczność. To popularny wybór w SWAP-ach A5.

Ile kosztuje SWAP hamulców w Audi A5?

Ceny zaczynają się od ok. 1500 zł (tarcze 288 mm), a zestawy 356–380 mm z zaciskami RS mogą kosztować nawet 6000–7000 zł.

Czy można pomalować zaciski w Audi A5 na dowolny kolor?

Tak – oferujemy malowanie zacisków w palecie RAL (np. czerwony, żółty, niebieski) oraz w kolorach indywidualnych.

Czy SWAP hamulców w A5 wpływa na przegląd techniczny?

Zazwyczaj nie, jeśli części są dopasowane do auta i montaż został wykonany profesjonalnie. W przypadku dużych zestawów warto poinformować diagnostę.

345 mm czy 356 mm do Audi A5 – co wybrać?

345 mm to dobry kompromis dla jazdy codziennej, natomiast 356 mm lepiej sprawdza się w sportowej jeździe i przy mocniejszych jednostkach.